BİR MUTFAK HİKÂYESİ: "PEKİ BEN NASIL BİRİYİM?"

13:22


Yazının başlığı çok dramatik oldu ama uzun zamandır üzerine düşündüğüm, ardından biraz daha-biraz daha düşündüğüm ve sonunda, bir blog yazısı sayfası açıp yazmaya başlamadan sonunu da getiremeyeceğimi fark ettiğim bir soru bu. Ben nasıl biriyim ya da kendimi nasıl tanımlarım; başkaları beni nasıl tanımlar ve kendiliğe ait pek çok soru da beraber...

Ama benim bu blog yazısını yazmaya karar vermem, benim elimde olan bir şey değildi ilk başta. Psikodrama işlediğimiz bir dersteydik ve bir anda bir oyun oynamaya karar vermiştik: İsteyenler adını bir kağıda yazıp masaya koyuyor ve hoca içlerinden bir tanesini kura ile çekiyor. Çekilen kağıttaki isim bütün sınıfa arkasını dönüyor ve ardından bütün sınıf o kişi hakkında iyi/kötü, olumlu/olumsuz akıllarına ne gelirse, söylüyor.

İşte 5 yıllık lisans hayatımın son dersinde, hocanın çektiği kağıttan evrenin tatlı bir göz kırpması olarak benim ismim çıktı ve yaklaşık 2 hafta sonra tamamı "psikolog" olacak yaklaşık 40-50 kişiye sırtımı verip dinlemeye ve hakkımda söylediklerini yazmaya başladım. Unutmadan, son derece yağmurlu bir gündü (ve bu küçük ayrıntıyı eklememi de bizzat Şennur hoca istemişti).


İşte bu Psikodramanın ses kaydı burada, dinlemek ister misiniz bilmem ama ben arada dönüp bakmak isterim (ve bu blog da benim kötücül amaçlarıma hizmet ediyor neticede). (Dinlemek isteyenler için gökgürültülü olması ve soğuk algınlığı olmuş tiz sesimle rahatsızlık verici olabileceği konusunda da uyarmak isterim.)

Bu kadar zamandır beni tanıyanlar benim için genelde ne demiş: Her zaman enerjikmişim ve beni hiç mutsuz görmemişler, benimle girilen tartışma kazanılamazmış ve bazen çok savunucu olabiliyormuşum, adımı bilmiyorken bana Harry Potter deniliyormuş, biraz mesafeliymişim de ama biraz konuştuktan sonra hemen samimi olurmuşum. Soğuk birisi değilmişim ama "hepinizle beraberim" hissi de vermiyormuşum. Ve böyle uzun uzun gidiyor.


Burada bir mola.

Tezim için insanlara yaptığım testin en sonunda, herkesten kendisini 15 cümle ile başkasına anlatırmış gibi yazmalarını istiyorum. Buna psikolojide "I am Statement Task" deniyor. Ben şöyle birisiyim görevi, gibi. Ben kendi testimi kendi blogumda yapmak istemiştim ve işte, olabildiğince dürüst olmaya çalışacağım kendime karşı. Bir yerlerden başlıyorum:

1. Ben kaygıları olan biriyim. En büyük kaygılarımdan biri yaşlandığım zaman dünyaya bakıp "Ben de buradaydım, ben de buradan geçtim" diyemeyecek olmak. Nasıl desem, bir ses bırakamamış olmak, yaşadığımın başkaları tarafından fark edilmemiş olması. Ortaya "güzel" denilebilecek şeyler çıkartmış olarak yaşlanmak istiyorum ve işte, 23 yaşımda kendimi, aynı anda pek çok şeyi yapmak ister halde şaşkın şaşkın etrafta gezinirken buluyorum. Üretmek, durmamak istiyorum. Yİne de geleceğimi tasarlayamıyor, sadece o an yapabileceğim şeyleri en iyi şekilde yapayım, sonrası zaten gelir diye düşünüyorum.

Saçma ve komik ama, bazen kendimi bilinçli şekilde değiştirmem gereken bir pasta hamuru olarak görüyorum. O yüzden bu yazı bir mutfak hikayesi ve ben de deneysel psikolojide tez yazmaya çalışan son derece deneysel bir pastayım. Sanki attığım her adımda pastaya faydalı ve onu güzelleştirecek bir şeyler eklemeliymişim gibi. Hani çocuğunun hayatlarını tasarlayan anne babalar olur ya, aynı öyle. Sanki her şey her zaman zaten istediğim gibi gidecekmiş gibi.

İşte şimdi şu kitapları okuyarak kendime bir tutam bilgi serpiyormuşum gibi.

2. Ben korkuları olan biriyim aynı zamanda. Evet bu aralar en çok korkuları olan biriyim. Büyük, anlamsız korkular. Otobüste giderken her an karşı yönden gelen bir aracın otobüsüme çarpacağı. Ya da yolda yürürken bir arabanın yoldan çıkıp üzerime uçacağı. Üst geçitten geçen metronun devrilip içinde bulunduğum arabaya çarpacağı. Korkular, sürekli, güçlü irkilmeler. Bir bıçak görünce kaçınmalar. İnsanlardan irkilmeler...


3. Bu, sevdiğim bir madde. Ben çoğu zaman mutlu biriyim aynı zamanda. Mutlu ama epey mutlu. Bir zamanlar A. şöyle bir şey demişti: "Normal insanların duygudurumu 20 üzerinden 10 olsun, ben her zaman 2-3'ken sen her zaman 15-16'sın." Rakamlardan tam olarak emin değilim ama kabaca böyle bir şeydi (ve açıkçası o zamandan beri A.'yı 3'ün yukarısında görmek maalesef bana pek nasip olmadı). Mutlu olmak bana "bir şeymiş" gibi gelmiyor, genelde yaptığım çoğu şeyden mutlu olabiliyorum. Bu günün her saati "Sugar"ı söyleyebilmek ve her akşam eve geldiğim zaman yemek yerken Casey Neistat videosu seyretmek gibi basit bir şey. Yeni konuşmaya başlayan Francine'in babasına "da-daaaay" demesi beni mutlu edebiliyor, babasını takip etmeye başladığım zaman küçük zilli daha yeni doğmuştu çünkü.

4. İnsanın kendisi hakkında "ben şöyle biriyim" demesinin zor olmasından şikayet eden deneklerimi bu maddede anladım ve ilerleyebilir miyim bilmiyorum ama deneyeceğim biraz daha.

Ben pek sinirli biri değilim. Çok komik oldu böyle pat diye söylemek ama cidden, sinirlenince hızlı hızlı konuşan gıcık tiplerden biri olduğum için herhalde, sinirlenmekten ziyade kırıklık hissediyorum daha çok. Kırgınlık ya da. Kalp kırıklığı filan değil, bir yorgunluk, bir bitkinlik, bir "rahat bırakın beni, bütün dünyanın ağırlığı zaten üzerimde" hisleri. "Zaten dertler derya olmuş..."


5. Beşinci madde sonunda ve ben, insanları tanımayı da çok seven biriyim. Bu konuda biraz mesleki hastalık etkisi yaşıyor bile olabilirim. İnsan davranışlarını izlemek ve hakkında konuşmaktan zevk alıyorum ve bunlar üzerine uzun uzun düşünüyorum da. Kendi davranışlarım hakkında düşünmek de dahil buna, kendimi tanımaya çalışmak da. Durun, bir sonraki maddeye yazabileceğim ilginç bir şey buldum:

6. Sık sık, şimdiki beni geçmişteki benle tanıştıran biriyim.

"İşte bu senin X yıl sonraki halin, nasıl, mutlu musun?" Hahaha, yazınca cidden kötü duruyormuş.

Garip ama, nedensizce bir geçmişteki ben'e saygı duyma durumu yaşıyorum. Sanki büyük zorluklara göğüs geren o ben başka bir ben'miş ve onu getirdiğim noktadan mutlu olmasını istiyormuşum gibi. Çabalarını boşa çıkarmamışım gibi? Hoş, örneğin bir 10 sene önceki ben şu halimi görse önce gözlerine inanamaz, sonra büyük bir merakla başımdan geçenleri dinlemek isterdi (sonuçta ben hep benim) ama o konuyu hiç açmasak daha iyi. Yine de, 10 sene önceki beni mutlu edecek birkaç şey yapmış olduğum söylenebilir, zaman eğilip bükülse de o zamanki arkadaşlarına anlatabilse...


7. Bazen nereden olduğunu anlamadığım bir şekilde ortaya çıkan önyargılarım olsa da yeni şeyler öğrenmeye de meraklı biriyim. Bu merakım bu sene araba markalarına, premium model arabalarda konsolda değişen şeylerin neler olduğuna, ya daaaa, işte makyajlı arabanın ne demek olduğuna, araba perdesinin aslında kornişli bir şey olmamasına, BİM'den 5 liralık araba camı sileceği almanın kısa vadede kurtarıcı ama uzun vadede iyi bir yatırım olmayacağına kaymış olsa da yeni bilgi, yeni bilgidir diyor ve severek kabul ediyorum hepsini.

8. Sekizinci madde, yaşım ilerledikçe kendisini şekillendirilmesi gereken pasta olarak görmeye başlayan kendimi sinirlendirecek bir şey: Bazen çok savunucu biriyim. Hem de neden, ne için yaptığımı anlayamayacağım kadar. Kendime uzaktan baktığım zaman hemen azaltılması gereken bir şey olarak gördüğüm, bu giderse daha da rahat bir insan olacağımı bildiğim bir şey. Bu maddeyi çabuk geçebilir miyiz, çabuk çabuk...

9. Sanırım 10 maddede bırakacağım bu olayı ve ceketimi alıp çıkacağım bu blogdan. Zaman ilerledikçe bütün yazdıklarımı sorgulamaya başlama ve büyük bir silme dürtüsü oluştuğu için, şöyle demek istiyorum: Kendimi iyi tanıyorsam, bir şeyleri pek çok şekilde yapmaya devam edecek olan biriyim. Bir insan ne yaparsa yapsın, ne kadar kötü durumda olursa olsun, yapmaya devam ettikçe o konuda iyileşeceğine ve başarılı olacağına inanan biriyim.

Ve bir mola...


Bu devasa yazının sonuna gelmenin gerektiğini fark ettim ve işte, onuncu ve sonuncu maddem,

10. Ben kendisiyle barışık biriyim. Bazen içimden kendimi yerden yere vurarak eleştirsem de, asansörde yalnız kaldığı zaman aynada kendisine göz kırpıp bununla epeyce eğlenen biriyim sonuçta.

Eh, en sonunda yine kendisiyle kalıverir insan.

*

En başa dönecek olursam, lisans hayatımın artık sonuna gelmiş ve pek çok gitgeller içerisindeyken kendim hakkında düşünmenin iyi olabileceğini hissetmiştim bir süre önce. Nasıl bir insan olduğunu unutur bazen insan; nelerden hoşlandığını, zaaflarını, güçlü yönlerini, sinirliliklerini, huysuzluklarını, zevklerini, başarılarını hatırlaması gerekir yeni bir şeylere başlarken. Kendisinin farkında olup öyle koşması gerekir istediklerinin peşinden.

İşte bu yazı, benim kendime kim olduğumu düşündüğüme dair yazımdı.

Umarım yaşlandığım zaman tüm bu aşamalardan geçtikten sonra oluşan ben, gerçekten tam anlamıyla tamamlanmış ve güzel olur...


Küçük bir dipnot. Bu yazıdaki fotoğraflar Minon Cakes'te bir süre önce Sony A7 ve Zeiss/55mm lens kullanılarak çekildi. Zeynep'e ve Minon Cakes'e sonsuz teşekkürler.

5 yorum:

  1. Eğer Biz, meşru kredi borç veren yapmak olduğu bir kredi ve garanti gerekir. Biz mali yardım ile bir şirketiz. Biz kötü bir kredi var veya iş yatırım, faturaları ödemek için paraya ihtiyacım mali yardım ihtiyacı olan bireyler, borç para. Ben güvenilir yararlanıcı yardımda sizi bilgilendirmek için bu orta kullanmak istiyorum, biz bir kredi e-mail yoluyla bize ulaşın size sunmaktan mutluluk olacaktır: ramzanhelp31@gmail.com

    sağlanan hizmetler şunlardır

    * Borç Konsolidasyon
    * İşletme Kredileri
    * Kişisel krediler.
    * Araba kredileri
    Kiralama ve ev kredileri

    yılda% 4 bizim faiz oranı ile, eğer ilgi, söyle. E-posta ile bize ulaşın: ramzanhelp31@gmail.com

    Not: Tüm ilgilenen kişiler acil müdahale ve bir kredi almak için ayrıntılı bilgi için e-posta adresine mesaj göndermek gerekir.

    En içten dileklerimle.

    YanıtlaSil
  2. Tasarıları ödemek ve yeni bir iş başlatmak veya projelerini% 3'lük daha düşük faiz oranında yeniden finanse etmek için hızlı ve rahat bir kredi başvurusunda bulunun. Minimum kredi teklifimiz, kredi tutarının herhangi bir seçiminde 5.000,00 $ olduğu için bugün bize gerekli kredi tutarıyla iletişime geçin. Biz meşru kayıtlı ve sertifikalı bir borç veriyoruz. Hızlı yanıt için bugün bizimle e-posta yoluyla iletişime geçebilirsiniz: sabinhelps@gmail.com Telefon Numarası: +1 (303) 749 0667

    YanıtlaSil
  3. İyi Günler, Aranıyor Krediler ve İpotekler için sıkıldınız mı? Bankalar ve Diğer Mali Kuruluşlar tarafından sürekli devreden çıktın mı, bir iş adamı ya da kadın mısın? Herhangi bir mali karışıklığa mı sahipsiniz yoksa kendi işini başlatmak için para gerekiyor mu? Borcunuzu ödemek veya faturalarınızı ödemek ya da güzel bir iş kurmak için borç almaya ihtiyacınız var mı? Düşük bir kredi puanı var mı? Her dönem için% 2 faiz oranı ile 1.000.00 Minimum ile 10 Milyon Maksimum arasında değişen krediler sunuyoruz. Iş geliştirme için krediler rekabet avantajı / iş genişleme. Biz sertifikalı, güvenilir, güvenilir, verimli, hızlı ve dinamik. Gayrimenkul ve her çeşit iş finansmanı için bir işbirliği finansmanı yaparak, maksimum beş ila elli yıla kadar uzun vadeli kredi vermekteyiz. Sadece borçlunun bilgilerini doldurun ve hemen evansjackloanfirm1101@gmail.com adresinden bize geri dönün.

    Adınız:_________
    Senin adresin:______
    Senin ülken:______
    Kredi miktarı:_______
    Yaş:_______________
    Seks:_______________
    Kredi Süresi: __________
    Aylık gelir:_________
    Cep telefonu numarası:____

    Lütfen ilgileniyorsanız, hızlı yanıtınızı bekliyoruz.
    Bayan Karin Lucas

    YanıtlaSil
  4. Herkese merhaba,

    Bir kredi gerekiyor? Eğer% 4 faiz oranıyla ilgileniyorsanız hemen başvurun.

    Biz 5,000,000 kadar 7.000.000 * İş krediler 5.000.000 * Bilselskabsfinansielån Up Up 4.000.000 * ipotekler kadar 10.000.000 * Bireysel Krediler kadar 5.000.000 * İş kurulum Kredilerine borç konsolidasyonu kredi alma hizmeti sunmaktadır iyi kredi sunuyoruz yukarı 7,000,000 ve daha * Yatırım Kredileri * ETC

    E-posta:: bize ulaşın louisdaughtryinvestment07@gmail.com

    Kredi başvuru formu!

    Tam adınız:
    Kredi olarak ihtiyaç duyulan Tutar:
    Yılın süre:
    ülke:
    Mobil Numara:
    Aylık geliri:
    Kredinin amacı:
    Faks numarası:
    CİNSİYET:
    Daha önce bir kredi için başvuru yaptınız mı?

    Dostu İletişim yoluyla: E-posta: louisdaughtryinvestment07@gmail.com

    teşekkürler,
    Louis Daughtry.

    YanıtlaSil


  5. Do you need a loan .We are Legitimate and guarantee loan lender. We are a company with financial assistance. We loan funds out to individuals in need of financial assistance, that have a bad credit or in need of money to pay bills, to invest on business. I want to use this medium to inform you that we render reliable beneficiary assistance as We'll be glad to offer you a loan Contact us via Email: susanwanda1993@gmail.com

    Services Rendered include

    *Debt Consolidation
    *Business Loans
    *Personal Loans.
    *Car Loans
    *Rent and House Loans

    Write back if interested with our interest rate of 4% annual. Contact us via Email: susanwanda1993@gmail.com

    Please Note: All interested individual must send a message to our email for urgent response and details to obtain a Loan.

    Best Regards.
    Email:susanwanda1993@gmail.com
    WhatsApp: +1 (915) 320- 3164

    YanıtlaSil