Gittim ve Gördüm: Cafe Stockholm

14:47

Burayı bana tam olarak buradaki okuyuculardan biri tavsiye etti, kendisinin kullanıcı adı: kuyuvesarkac. Teşekkürlerimi kendisine çokça sunup başlıyorum.
Yeri Tunalı Hilmi Caddesinde. Tam cadde üzerinde, Kuğulu Park'tan aşağı 50 metre bile yürümüyorsunuz. Hemen sol tarafta kalıyor, yolun üzerinde. İçeri girdiğiniz zaman karşınıza çıkan ilk manzara böyle.
image
Gitmeden önce ufak bir araştırma yapmıştım bu yer hakkında. Buranın eski sahibi İsveçliymiş (Bu arada bugün uzun uzun Stockholm nerenin başkentiydi, İsveç mi İsviçre mi diye düşündüğümü itiraf etmeliyim, eheh) ve burayı da tamamen oraya göre dekore ettirmiş. Daha sonra bu güzel yer el değiştirmiş ve okuduğum kadarıyla, konseptte de ufak değişiklikler olmuş. O kısmı beni pek ilgilendirmedi ama, neticede ilk defa gittiğim bir yer.
image
Duvarlarda gördüğünüz İsveç'in önemli şarkıcılarının fotoğraflarıymış. Çok merkezi bir yerde olduğu için giderken tereddüt ettim ama herhangi bir Tunalı kafesine göre içerisi çok çok sakindi, kafe işletmecileri fotoğraf çekmeme seve seve izin verdiler ve çalan şarkılar da harika ötesi olduğu için derse geç kalmak kaçınılmaz oldu benim için.
image
Kafede yavaş yavaş ilerliyoruz bu arada, burası bar kısmının tam karşısında kalan yer. Duvar kağıdı çok güzel olsa da alt taraftaki sandalyeler ile olan uyumsuzluğu beni hayalkırıklığına uğrattı, neyse ki bir adım bile atmadan şöyle bir yer görerek rahatladım:
image
Duvarkağıdı inanılmaz ötesi güzeldi, umarım ayrıntıları bir nebze olsun görebilmişsinizdir.
Biliyorsunuz kahve vazgeçilmez bir şey. Ama son zamanlarda nedense, özellikle aldığım latteleri bitirememeye başladım, bu yüzden en küçük boylarından istemeye çalışıyorum. Burada da aynı siparişi verirken, mug'lar mug'ı, dev bir kupayı elimde buluverdim. En küçüğü buysa diyerek kendi içimde sızlandım ve her zamanki gibi bitiremeden kalktım, ama siz değerli kahve severler için bu dev ve ucuz fırsatı kaçırmayın derim. (Fiyatı 6 lira. Frambuzlı cheesecake ise 7 lira olsa gerekti.)
Tabii ki hiç yanımdan ayırmadığım tipik şeyler...
image
Yukarıda da söylediğim gibi, çevresine göre çok çok ucuz bir yer. Kızılay standartlarında diyebilirim. Cheesecake'ine ise adeta bayıldım, ev yapımı gibiydi ve taptazeydi. Starbucks gibi yerlerde satılan, dondurucularda saklanıp tabakta heykel gibi duran yapmacık cheesecakeleri hiç sevmem ama buranınki en favorilerimden biri oldu Ankara içinde.
image
İşte böyle.
Bir Gittim ve Gördüm'ün daha sonuna geldik. Her zamanki gibi, şuraya da git dediğiniz yerler varsa mesaj kutum her zaman açık, tavsiyelerinizi bekliyorum. Kuyuvesarkac'a tekrar teşekkürler, o olmasa burayı keşfetmek çok uzun zaman alabilirdi.
Bir dahaki yazıda görüşmek üzere, sevgiyle kalın!
Adres:
Tunalı Hilmi Caddesi 100/3 Kavaklıdere,
Çankaya/Ankara +90 312-428-88-84
http://cafestockholm.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder