Gittim ve Gördüm: Cafemiz

14:40

Bu seferki gittim-döndüm yazısı bir Ankara kafesine ait. Hatta iddia ettiklerine göre Ankara'nın en eski kafesi onlarınkiymiş. 1993 yılında açılmış ama 56'dan beri var olan iki katlı hoş bir evin altına yerleşmişler. Tunalı yollarında serserilik yapamayacağımı anlayınca ben de Cafemiz'i ziyaret ettim.
image
Burası hakkında bir arkadaş tavsiyesi aldım, bilirsiniz, bu tarz modern beyaz dekorasyonu çok severim. Buranın dekorasyonu ise bütünüyle bir New-British tarzında olmuş, her köşesi ayrı bir İngiliz modasına ayak uydurmaya çalışıyor gibi. Sonradan öğrendiğim kadarıyla Cafemiz franchising vermeye bile başlamış çoktan. Bence çok da iyi olmuş. Umarım memleketin her tarafına şöyle naif yerler açılır ve arada gidip içimizi ferahlatırcasına birer kahvelerini içeriz.
image
Benim oturduğum yer tam olarak burasıydı, yani bu masanın yanında oturdum, bahçenin hemen eşiğinde. Siz yemeğinizi yerken ya da egzotik (ben onlara kozmolojik diyorum, bunu sonra açıklayacağım eheh) içeceğinizi içerken kediler yanınızdan yürüyüp gidiyor. Ne yazık ki burası Buckingham değil.
image
Gelelim menüye.
Menüde her şey var ama beni en çok üzen kahve adına neredeyse hiçbir çeşit olmamasıydı. Burası Hayal Salatası ve Hayal Makarnası ile meşhurmuş ama ben tadına bakmadım henüz. Tatlı olarak sufle, cheesecake, waffle, brownie ve tiramisu tarzı şeyler var. Çay çeşitleri fena değil, ama çay konusunda nedense Aylak Madam'ın üzerine tanımıyorum. (Sanırım bu, istediğim çaylar olmasa bile bara gidip kendi çayımı demleyebilme rahatlığından kaynaklanıyor.) 
Fiyatlar cep yakan cinsten. Onu söylemesem hiç olmaz. Öğrenciyseniz, kredinizi ya da bursunuzu aldığınız zamanlarda şöööyle bir gidip döneceğiniz cinsten. Ankara'nın Bebek'i diyebileceğimiz Tunalı'nın şartlarına göre bile biraz pahalı. Örneğin en ucuz kahve 10 liralardayken, herhangi bir yemeği 20 liradan ucuza bulma ihtimaliniz yok gibi bir şey. Bir çeşit içecek ve bir çeşit yiyeceğe 30 liradan az verme ihtimalini unutun. Sonuçta duyduğum dedikodulara göre Mert Fırat ve tayfası buralarda takılıyormuş, bu da benden söylemesi.
image
Yediğim yemeğin fotoğrafını çekmeyi pek sevmem ama içecekler konusunda hiç öyle bir şeyim yok. Burada gördüğünüz de benim kozmolojik içecek dediğim türden bir şey. Adı Cafemiz Punch. Özel bir şey. İçinde ne yok ki. Taze meyvelerden sıkıyorlar ve kendisi gibi garip bir sürü içecek daha var menüde. Bunun içinde siyah üzüm, böğürtlen ve mango varmış. Bir başkasının adı Bahama Freezer. Onun da içinde mango, kavun, muz ve ananas var. Başka çeşitler de var, en sona koyacağım linkten inceleyebilirsiniz.
Gelelim ayrıntının ayrıntısına... Bunu yapmasam olmaz.
image
Burası da kafenin hemen girişindeki ufacık pencerenin görüntüsü. Dışarıdan çok sade gibi görünse de içerisi bambaşka bir dünya.
Şimdi adresler:
Cafemiz Ankara
Arjantin Cad. No:19 G.O.P Ankara
Tel: +90 312 467 7921
Ve internet sitesi için TIK.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder