Gittim ve Gördüm: Mocaco Coffee

14:51

Bu güzel yeri bana blogun okuyucularından sevgili mavibirkulube tavsiye etti. Kendisi sahlepinin güzel olduğunu söyledi bana ama ona bakamadık aç gittiğimiz için.
Yazıya geçmeden önce şunu söyleyeyim, burayla alakalı en sevdiğim şey Ankaray durağına inanılmaz yakın olması oldu. Bahçeli 3. Caddenin, (şimdi Azerbaycan Caddesi deniyor) hemen başında. Beşevler durağında inip iki dakika bile yürümüyorsunuz.
image
Açıkçası nereden başlayacağımı bilemiyorum, girişin fotoğraflarını da çektim ama üst kat kadar güzel gelmedi bana. Girişte kahvelerin satıldığı bir yer var, kahve sosları, hediyelik eşyalar, yanlış hatırlamıyorsam french press'ler ve kupalar da vardı. Kabaca şöyle bir yerdi:
image
Biz saat 11-12 civarında gittiğimiz zaman etraf çok sakindi ve ben de rahat rahat gezinme, fotoğraf çekme imkanı buldum. Sizi tekrar üst kata çıkartayım. Benim sevdiğim çeşitlerde aydınlatmalar kullanılmış ama keşke içerisi biraz daha canlı renklere sahip olsaymış. Yine de çok güzeldi ama:
image
Bu arada koltuklardan ufak bir ayrıntı göstereyim size. Bu detay mekanı çok ağır göstermiş, benim çok hoşuma gitti o yüzden.
image
Böyle ufak tefek renk değişimleri inanılmaz bir karakter sağlıyor mekana. Klasik olan ama ilelebet tutacak olan bir dekorasyon hilesi gibi. Şuranın hoşa gitmemesi imkansız gibi. Hele Türk kültüründe.
Bu koltukların tam karşısında oturma odamız var. Şaka şaka. Ama aynı öyle hissediyorsunuz. Buyrun şöminemiz:
image
Ben siparişleri vermiş, bu fotoğrafları düzenlerken bir garson edit için şekilden şekle (eheh) girdiğimi gördü ve oradaki piyanomuzu gördünüz mü diye sordu. Hayır dememle, buyrun göstereyim demesi bir oldu. Ardından hemen köşede, saklanmış gitarın olduğu yerde adeta bir cevher olduğu ortaya çıktı.

Siz merakla kurcalamadan önce söyleyeyim, bu raflarda ne-yok-ki. Sadece kitaplık olarak bile değeri çok yüksek.
image
Bu köşenin her bir ayrıntısını çekmek zorunluluğu hissetmişseniz sizi kesinlikle anlıyorum.
image
Genel görüntüsü de şu şekilde.
Sizi fazla ayrıntıya boğmak istemem doğrusu. Aslında ne yediğimin fotoğrafını çekmeyi sevmem ama bu sefer farklı oldu çünkü salata istemiştim ve salatanın bambu çatal-bıçakla ve bambu tabaklarla servis edilmesi çok hoşuma gitti. Meyve-sebzeye metal değmez kuralına benden bir on puan. Ayrıca yanında metal çatal bıçak da getiriliyor.
image
Dışarıda nice salata yedim, hiçbiri nedense evde yaptığım kadar lezzetli olmuyor ama buradaki salata lezzetliydi, çeşit olarak da gayet hoştu. (Ama yine de ev salatası deyince bir numara benim, eheh. Nerede benim haşlanmış yumurtalarım, mısırlarım, arada sosislerim, nerede?)
Fiyatlar konusuna çok dikkat etmedim ama öğrenci bütçenizle karnınızı doyurmak için haftada iki kereden fazla gitmezsiniz diye düşündüm bunu yazarken. Ben öyle yapardım en azından.
**
Gelelim benim en sevdiğim kısma.
Garsonlar ortada yokken dekorları değiştirmek, onu yerinden alıp onu koymakla oluşturduğum şeyler. En sevdiğim bölüm her zaman bu olmuştur:
image
Şöyle bir dokunmasam olmayacakmış gibi hissederim her zaman.
Adres bilgilerine geçmeden önce...
Burayı tavsiye eden mavibirkulube'ye tekrar tekrar teşekkürler. Yandal yaptığım okula çok yakın olduğu için bundan sonra sık sık gitmeyi düşünüyorum. Burada fotoğraf çekerken bana gösterdiği sonsuz sabır için de Gül'e teşekkürler. Kendisi iyi bir arkadaştan öte, iyi bir eleştirmen de oldu benim için.
Eğer sizin de şuraya git, şurayı da fotoğrafla dediğiniz yerler varsa lütfen yazın, mesaj kutum her zaman açık, yorumları da her zaman bekliyorum.
Sevgiler!
Adres:
3. Cd 5/A, Bahçelievler/Ankara
(0312) 215 9797

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder